Open source MPlot kütüphanesi C++ programlama dilini kullanarak kolay ve hızlı bir şekilde 2 boyutu grafik çizimi yapmayı sağlar.
Bu kütüphanenin diğer kütüphanelerden farkı oluşturduğu grafikleri bitmap üzerine çizmesidir ve görüntüde herhangi bir bozulma yaşanmadan yeniden boyutlandırma yapılabilir.

Alternatif grafik kütüphaneleri de mevcuttur, bunlar :
Örnek:
#include "mplotlib.cpp" int main() { MPlotlib mp2("m2"); // set bitmap file name mp2.set_max(200 ,200); // bitmap file width and height mp2.set_grid(true); // open grid float x2[] = {0.80 ,1.10 ,2.13 ,3.20 ,4.25 ,5.72 ,6.85 ,7.110 ,8.120 ,9.155}; float y2[] = {.80 ,2.10 ,3.20 ,4.30 ,5.40 ,6.99 ,7.111 ,8.129 ,8.137 ,9.210}; std::sort(x2, x2 + 10); // array_size + array std::sort(y2, y2 + 10); // array_size + array mp2.draw_plot(x2 ,y2 ,10 ,'c'); return 0; }


İlk satırda her zaman olduğu gibi kütüphaneyi kodumuza dahil ediyoruz. Ardından MPlotlib mp2(“plot_name”); komutu ile mp2 adlı nesnemizi oluşturuyoruz ve oluştururken bitmap dosyamızın adını belirtiyoruz.
İstenildiği takdirde bitmap dosyamızın adını mp2.set_plot_name(“plot_name”); komutu ile de belirtebiliyoruz.
Bir sonraki satırda mp2.set_max(200, 200); komutu ile oluşturulacak bitmap dosyamızın maximum genişlik ve yükseklik değerlerini ayarlıyoruz.
mp2.set_grid(); bu fonksiyon ile çizilen noktaların üzerinden gecen x ve y doğrularını çiziyor.
Son olarak mp2.draw_plot(x_degerleri, y_degerleri, degerlerin_sayısı, ‘grafik_tipi’); fonksiyonu ile grafiğimizi çizdirip kayıt ediyoruz.
Grafik tipleri:
- ‘c’ -> Circle
- ‘b’ -> Block
- ‘t’ -> Tringle
- ‘s’ -> Square