C++ Plot Library (MPlotlib) with Bitmap

Open source MPlot kütüphanesi C++ programlama dilini kullanarak kolay ve hızlı bir şekilde 2 boyutu grafik çizimi yapmayı sağlar.

Bu kütüphanenin diğer kütüphanelerden farkı oluşturduğu grafikleri bitmap üzerine çizmesidir ve görüntüde herhangi bir bozulma yaşanmadan yeniden boyutlandırma yapılabilir.


http://mathgl.sourceforge.net/doc_en/Adding-fog.html
MathGL ile 3 Boyutlu bir grafik çizimi

Alternatif grafik kütüphaneleri de mevcuttur, bunlar :

 

 


Örnek:

#include "mplotlib.cpp"
int main()
{ 
 MPlotlib mp2("m2"); // set bitmap file name		
 mp2.set_max(200 ,200); // bitmap file width and height	
 mp2.set_grid(true); // open grid

 float x2[] = {0.80 ,1.10 ,2.13 ,3.20 ,4.25 ,5.72 ,6.85 ,7.110 ,8.120 ,9.155};
 float y2[] = {.80 ,2.10 ,3.20 ,4.30 ,5.40 ,6.99 ,7.111 ,8.129 ,8.137 ,9.210};
	
 std::sort(x2, x2 + 10); // array_size + array
 std::sort(y2, y2 + 10); // array_size + array
	
 mp2.draw_plot(x2 ,y2 ,10 ,'c');
	
 return 0;
}
https://github.com/tlhcelik/MPlotlib/blob/master/pics/yes_grid.png
Örnek kodun çıktısı (grid açık)
Örnek kodun çıktısı (grid kapalı)

 

 

 

 

 

 

 

 

İlk satırda her zaman olduğu gibi kütüphaneyi kodumuza dahil ediyoruz. Ardından MPlotlib mp2(“plot_name”); komutu ile mp2 adlı nesnemizi oluşturuyoruz ve oluştururken bitmap dosyamızın adını belirtiyoruz.

İstenildiği takdirde bitmap dosyamızın adını mp2.set_plot_name(“plot_name”); komutu ile de belirtebiliyoruz.

Bir sonraki satırda mp2.set_max(200, 200); komutu ile oluşturulacak bitmap dosyamızın maximum genişlik ve yükseklik değerlerini ayarlıyoruz.

mp2.set_grid(); bu fonksiyon ile çizilen noktaların üzerinden gecen x ve y doğrularını çiziyor.

Son olarak mp2.draw_plot(x_degerleri, y_degerleri, degerlerin_sayısı, ‘grafik_tipi’); fonksiyonu ile grafiğimizi çizdirip kayıt ediyoruz.

Grafik tipleri:

  • ‘c’ -> Circle
  • ‘b’ -> Block
  • ‘t’ -> Tringle
  • ‘s’ -> Square